ΚΑΡΠΟΣ


Τι είναι η Φυσαλίδα; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Η Φυσαλίδα είναι ένας φωτεινός, πορτοκαλί χρώματος καρπός που σχετίζεται στενά με το tomatillo. Όπως και το tomatillo, είναι προστατευμένη μέσα σε έναν φλοιό που ονομάζεται κάλυκας και που πρέπει να αφαιρεθεί πριν το φαγητό.

Ελαφρώς μικρότερα από τα ντοματίνια, αυτό τό φρούτο έχει μια γλυκιά, τροπική γεύση που θυμίζει ανανά, μάνγκο και ακτινίδιο. Πολλοί άνθρωποι απολαμβάνουν τη ζουμερή μυρωδάτη γεύσης της Φυσαλίδας ως σνακ ή σε γλυκά, σαλάτες, σάλτσες, μαρμελάδες και χυμούς.

Η Φυσαλίδα είναι επίσης γνωστή ως μούρο των Incas, περουβιανό κεράσι, φραγκουλίνη, goldenberry, και φραγκοστάφυλο ακρωτηρίου (Cape Gooseberry).

Ανήκει στην οικογένεια των Στρυχνώδη Solanaceae φυτών και μεγαλώνει σε ζεστά μέρη σε όλο τον κόσμο.

Αυτό το άρθρο σας λέει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα Φυσαλίδα, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής, των οφελών και των πιθανών παρενεργειών τους.


Φυσαλίδα θωρακισμένη με θρεπτικά συστατικά

Η Φυσαλίδα έχει ένα εντυπωσιακό θρεπτικό προφίλ, μοναδικό στην κατηγορία των superfoods.
Διατηρεί έναν μέτριο αριθμό θερμίδων, παρέχοντας 55 ανά φλιτζάνι (100 γραμμάρια). Η πλειονότητα των θερμίδων τους προέρχεται από υδατάνθρακες .
Το ίδιο μέγεθος μερίδας συσκευάζει επίσης 6 γραμμάρια φυτικών ινών – πάνω από το 20% της ημερήσιας πρόσληψης αναφοράς (RDI).
Μια μερίδα φλιτζανιού (100 γραμμάρια) Φυσαλίδας περιέχει τα ακόλουθα :
  • Θερμίδες: 55
  • Υδατάνθρακες: 14 γραμμάρια
  • Φυτικές Ίνες: 5,5 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη: 1,95 γραμμάρια
  • Λίπος: 0,98 γραμμάρια
  • Βιταμίνη C: 21% του RDI για τις γυναίκες και 17% για τους άνδρες
  • Θιαμίνη: 14% του RDI για τις γυναίκες και 13% για τους άνδρες
  • Ριβοφλαβίνη: 5% του RDI
  • Νιασίνη: 28% του RDI για τις γυναίκες και 25% για τους άνδρες
  • Βιταμίνη Α: 7% του RDI για τις γυναίκες και 6% για τους άνδρες
  • Σίδηρος: 8% του RDI για τις γυναίκες και 18% για τους άνδρες
  • Φώσφορος: 8% του RDI
  • Η Φυσαλίδα έχουν επίσης υψηλές ποσότητες β-καροτίνης και βιταμίνης Κ μαζί με λίγο ασβέστιο.


Περίληψη
Η Φυσαλίδα διαθέτει μία εντυπωσιακή ποσότητα βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ινών με μόνο 55 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια!



Έχει αντιφλεγμονώδη οφέλη


Οι στεροειδείς λακτόνες (withanolides) της Φυσαλίδα μπορεί να έχουν αντιφλεγμονώδη δράση στο σώμα σας, ενδεχομένως προστατεύοντας από τον καρκίνο του παχέος εντέρου.
Μελέτες έχουν δείξει ότι η Φυσαλίδα μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού σας συστήματος.
Ο καρπός της περιέχει πολλές πολυφαινόλες που εμποδίζουν την απελευθέρωση ορισμένων φλεγμονωδών ανοσοποιητικών δεικτών.
Επιπλέον, η Φυσαλίδα είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C. Ένα φλιτζάνι (100 γραμμάρια) παρέχει 15,4 mg αυτής της βιταμίνης ( 21% του RDI για τις γυναίκες και 17% για τους άνδρες).
Η βιταμίνη C διαδραματίζει πολλούς βασικούς ρόλους στην υγιή απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος (14).
Μπορεί να ωφελήσει την υγεία των οστών.
Η Φυσαλίδα  έχει  αρκετά υψηλή  περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ, μια λιποδιαλυτή βιταμίνη  που  εμπλέκεται  στον μεταβολισμό και την υγεία των οστών. Αυτή η βιταμίνη είναι απαραίτητο συστατικό  των οστών και των χόνδρων και     εμπλέκεται   επίσης   σε  υγιή  ποσοστά   ανανέωσης   των   οστών,  με  τον οποίο  τα  οστά   διαλύονται   και μεταρρυθμίζονται. Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η βιταμίνη Κ πρέπει να λαμβάνεται μαζί με τη βιταμίνη D για βέλτιστη υγεία των οστών.
Μπορεί να βελτιώσει την όραση.
Η Φυσαλίδα παρέχουν λουτεΐνη και βήτα-καροτένιο, μαζί με πολλά άλλα καροτενοειδή. Μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή από φρούτα και λαχανικά συνδέεται με  χαμηλότερο κίνδυνο  εκφυλισμού  της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία, η κύρια αιτία τύφλωσης .
Συγκεκριμένα, η καροτενοειδής λουτεΐνη είναι γνωστή για την πρόληψη παθήσεων των ματιών.Η λουτεΐνη με άλλα καροτενοειδή,συμπεριλαμβανομένης της  ζεαξανθίνης  και  του  λυκοπενίου,  έχουν  αποδειχθεί ότι προστατεύουν από την απώλεια όρασης από τον διαβήτη.
Μπορεί να βελτιώσει το πεπτικό σύστημα.
Σημαντική είναι και η ποσότητα των φυτικών ινών, οι οποίες ως συστατικά ενισχύουν τη διαδικασία της πέψης βοηθώντας στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος, του σιδήρου και των πρωτεϊνών που μπορεί να ανιχνευτούν.


ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η Φυσαλίδα μπορεί να έχει πολλά οφέλη για την υγεία σας. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, παρουσιάζουν αντιφλεγμονώδη δράση και μπορεί να ενισχύσει την υγεία των οστών και την όραση .


Πιθανές παρενέργειες


Η Φυσαλίδα μπορεί να είναι δηλητηριώδη εάν κατανα- λωθεί άγουρη.
Η άγουρη Φυσαλίδα περιέχει   σολίνη, μια τοξίνη που απαντάται φυσικά σε   λαχανικά, όπως η πατάτα και η ντομάτα.
Η σολανίνη μπορεί να προκαλέσει πεπτική διαταραχή, όπως κράμπες και διάρροια.
Για να είστε στην ασφαλή πλευρά, τρώτε μόνο πλήρως ώριμη  ( πορτοκαλί ) Φυσαλίδα  που  δεν  έχει  πράσινα μέρη.

Πως τρώγεται


Η Φυσαλίδα μπορείτε να την απολαύσετε φρέσκια ή  αποξηραμένη   μόλις   αφαιρεθεί  ο   εξωτερικός   της κάλυκας.
Φρέσκια νωπή Φυσαλίδα μπορείτε να προμηθευτείτε από εμάς και σε πολλά μανάβικα.

Εδώ είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ενσωματώσετε την Φυσαλίδα στη διατροφή σας:

  • Τρώγετε ωμή ως σνακ.
  • Προσθέστε την σε μια φρουτοσαλάτα.
  • Ανακατέψτε την σε ένα smoothie.
  • Βυθίστε την σε λιωμένη σοκολάτας για επιδόρπιο.
  • Μετατρέψτε την σε σάλτσα για να τα απολαύσετε με κρέας ή ψάρι.
  • Κάντε την μαρμελάδα.
  • Ανακατέψτε την σε μια σαλάτα μαζί με άλλα λαχανικά.
  • Χρησιμοποιήστε την πάνω από γιαούρτι και granola.
  • Η Φυσαλίδα προσθέτει μια μοναδική γεύση σε σχεδόν οποιοδήποτε πιάτο ή σνακ.


ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 Η Φυσαλίδα είναι ένα εξωτικό φρούτο που μπορεί να καταναλωθεί φρέσκο ή αποξηραμένο.
Προσθέτει μια μοναδική γεύση σε μαρμελάδες, σάλτσες, σαλάτες και επιδόρπια.



Συνοψίζοντας

Αν και η Φυσαλίδα σχετίζετε στενά με την ντομάτα, έχει γλυκιά, τροπική γεύση παρόμοια με τον ανανά και το μάνγκο.

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και ευεργετικές φυτικές ενώσεις που μπορούν να ενισχύσουν ανοσοποιητικό σύστημα, όραση και οστά.

Τρώγεται καλύτερα ώριμη και όχι αγουρωπή αφαιρώντας τον εξωτερικό της κάλυκα.
Αυτό το γευστικό εξωτικό φρούτο προσθέτει μια μοναδική, γλυκιά γεύση σε μαρμελάδες, σάλτσες, χυμούς επιδόρπια και άλλα.